DOT märgistus koosneb neljast numbrist rehvi küljel. Nendest esimesed kaks numbrit märgivad rehvi tootmise nädalat ja 2 viimast rehvi tootmise aastat. Näiteks DOT 1016 tähendab, et rehv on toodetud 2016. aasta 10. nädalal.
DOT on lühend sõndadest “Department of Transportation”, kuna see tähistus on alguse saanud Ameerikast ning on 80ndate algusest kasutusel ka Euroopas heaks kiidetud rehvidel.
Millal on vaja sellele tähelepanu pöörata
Kui vaatate e-poes rehve ja teile tundub, et tavapäraselt pigem kallid Continental rehvid või Nokian rehvid on saadaval väga soodsa hinnaga, siis kindlasti vaadake nende tootmise aega ehk DOT numbrit. Lihtsalt selleks, et ei tuleks üllatust.
Sageli leidub selliste soodsate pakkumistega müügil rehve, mille tootmise ajast on möödunud enam kui 2 aastat. Kindlasti ei tähenda see, et need rehvid oleks kuidagi halvemad. Sõltuvalt olukorrast võib olla tegu näiteks lihtsalt pisut vanema mudeliga.
Nõuded rehvi vanusele
Seaduses (üldnõuded sõiduki rehvidele) ei ole esitatud nõudeid rehvi tootmisajale ega vanusele. Kõige olulisemad nõuded, mida on võimalik kontrollida, on nõuded mustri minimaalsele jääksügavusele:
- Talverehvidel minimaalselt 3 mm
- Suverehvidel minimaalselt 1.6 mm
Kasulik lugemine on ka Riigiteataja üldnõuded sõiduki rehvidele (kood 501)
Kummi omadused aja jooksul muutuvad. Asjatundjad (näiteks siin) soovitavad kasutada talverehve, mis oleks uuemad kui 5 aastat ja suverehve, mis oleks uuemad kui 10 aastat.
Paljud rehvitootjad soovitavad valemit 5+5: rehve võidakse ladustada 5 aastat ja pärast seda kasutada 5 aastat, kuni täieliku kulumiseni. Kui rehve hoitakse laos õiges asendis, neile ei lange otsesed päikesekiired ning temperatuur ja õhuniiskus on laos sobivad, säilitab rehv kõik omadused ka viie aasta möödumisel (viide).