19. aug. 2019 | 56 lugemist |

Naastrehvid vs lamellrehvid – talverehvide valimine

Mõlemal rehvitüübil on oma tulihingelised pooldajad, kuid mõlemad sobivad Eesti talve suurepäraselt.

Hankook lamellrehv. Pildil on näha mustri sisse lõigatud peened sakilised sooned ehk lamellid. Foto: Hankook

Vaatame lähemalt mõlema rehvitüübi eripärasid, plusse ja miinuseid, et otsustamine oleks lihtsam. Ja otsus selles küsimuses on ennekõike maitse asi.

Lamellrehvid

Lamellideks nimetatakse rehvi mustrisse lõigatud peenikesi vagusid, mille eesmärgiks on tagada parem haardumine ning vee juhtimine talvistes oludes. Lamellrehvide puhul pööratakse palju tähelepanu sellele, et kummisegu säilitaks oma parimad sõiduomadused ka madalatel miinus-temperatuuridel, kui suverehvi segu kipub jäigaks muutuma.

Pildil on näha peened sakilised sooned ehk lamellid, mis on lõigatud rehvimustri sisse. Foto: Bridgestone

Kindlasti võiks eelistada lamellrehvi, kui on rohkem sõitmist linnas, kus teehooldus on talvel heal tasemel. Lamellrehvide eeliseks on see, et nendega võib sõita aastaringi ning nad on enamasti naastrehvidest soodsamad.

Plussid ja miinused

+ Võib varem rehvivahetuse ära teha ja väldib ootamatuid esimese lumega kaasnevaid olukordi liikuses ning rehvivahetuse järjekordi.
+ Kui sõitmist on vähe, siis võib kasutada aastaringi ning puudub vajadus eraldi suverehvide ostmiseks, vahetamiseks ja hoiustamiseks.
+ Lamellrehvid on naeltega võrreldes vaiksed ja ei tekita nii palju sõidumüra.

– Siledal jääl on naastrehv parem.

Naastrehvid

Ka naastrehvid on tegelikult lamellrehvid, sest neilgi on mustrisse lõigatud vett juhtivad ja haarduvust tagavad vaod. Kuid lamellrehvist eristab neid täiendavalt naastude (ehk naelte) olemasolu rehvimustris, mis teevad naastrehvid lamellrehvidest kallimaks. Kallitel premium-brändidel on pea igaühel disainitud oma naastud.

Naastrehv ehk naelkumm.

Naastrehv võiks olla esimene eelistus, kui on rohkem sõitmist siledal jääl – maapiirkondades, külavaheteedel ja kõrvalteedel, kus teehooldus on tagasihoidlikum. Karedal jääl või lumel ei ole naastrehvil enam olulisi eeliseid.

1. aprillist kuni 15. oktoobrini on naastrehvidega sõitmine keelatud. Talviste tee- ja ilmastikuolude korral võib naastrehve kasutada kuni 30. aprillini.

Plussid ja miinused

+ Väga jäisel teel on pisut parem pidamine kui lamellrehvil

– Mürarikkam, kui tee on lumest puhas (ehk sõit toimub otse asfaltil)
– Vajalik omada eraldi suverehve, kuna naastrehviga ei tohi suvel sõita
– Kulutavad teekatet (Tallinn-Tartu teekonnal tekib umbes ämbri jagu asfaltipuru)
– Kallimad kui lamellrehvid

Talverehvi tunnus

Üks asi, mida igas talverehve puudutavas artiklis on vaja meelde tuletada, on talverehvi tunnus kolme mäetipu kujutis lumehelbega keskel. Inglise keelses kirjanduses on selle nimeks mountain snowflake. Sellise märgi järgi rehvi küljel tunneb ära Eesti ja Põhjamaade oludesse sobiva talverehvi.

Märgist on rehvilt kerge leida. See on rehvi mõlemal poolel, vahest isegi mitu korda. Varasemast tuttav M+S (mud and snow) sümbol üksinda ei tähenda, et rehvi on lubatud talvel kasutada. Osades Põhjamaa riikides ja näiteks Saksamaal ei ole M+S tähis enam isegi vajalik.

Millega eestlastele meeldib sõita?

Rehvipood.eu 1000 tellimuse andmetele tuginedes selgus, et tellitud rehvidest 42% on naastrehvid ning 58% lamellrehvid. Seega, tundub, et pisike ülekaal on lamellrehvide kasuks.

Kui sul on küsimus

Kui oled valimas talverehve ja sul on küsimusi, siis jäta need meile kommentaaridesse ning vastame kiirelt Rehvipood.eu ekspertide abiga.

Allikad: Jalopnik, Nokian

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga