8. aug. 2019 | 47 lugemist |

Soodsad Hiina rehvid – kas neid tasub osta?

TL;DR: Jah, tasub küll!

Liiklus Hiinas, kus on palju sõidukeid ja sõidetakse Hiina rehvidega. Foto: Unsplash

Kui vaadata ringi Facebooki rehvigruppides, siis jääb aegajalt silma fraas “mitte hiinakaid”, “hiinakaid mitte pakkuda” ja muud sarnast. Sellest võib tekkida küsimus, et mis need “hiinakad” õigupoolest on. Kas Taiwan ja Lõuna-Korea on Hiina? Kas Hiinas toodetud Nokian on hiinakas?

Ühtset vastust sellele kahjuks ei ole. “Hiinakas” oleks sõnana justkui halvustav aga Hiina tootjamaana ei ole ammu enam halva kvaliteedi sümbol. Seega võibolla on see vanast ajast üldtermin millelegi muule.

Kõrvalepõige: Nutitelefonide maailmas oli varasemalt iga Hiina tehnoloogiasõbra unistus osta Apple’i telefon. Nüüd aga on see muutunud ning hiinlased eelistavad pigem kohalikku tootjat nagu Huawei, Xiaomi, Oppo ja teised. Eurooplased tegelikult ka, sest need odavamad ja väga head.

Tagasi rehvide juurde

Esiteks, ka maailma tuntumad rehvitootjad nagu Michelin, Goodyear, Nokian ja Continental toodavad kõik oma rehve vähemalt mingis osas Hiinas – kas alltöövõtjate juures (nagu Nokian Giti tehases) või on sinna rajanud oma tehased (nt Continental). Lisaks suurtele tellijatele teevad tehased ka enda brände nagu GT Radial (Giti tehases). Populaarsed rehvimargid nagu Minerva, Nankang või Sailun on Põhjamaade turul olnud pikka aega ning vastu on usaldus ka Euroopa kasutajatel.

Teiseks, suured hiina rehvifirmad toodavad rehve meeletutes kogustes ning müüvad neid üle maailma – nii külmadesse põhjamaadesse kui kuumadesse kõrberiikidesse. Näiteks Blacklion Emiraatides. Kui nende firmadega esineks palju probleeme, siis ei oleks võimalik neid müüa. Samuti ei ole ükski Eesti kaupmees huvitatud sellise kauba müümisest, millega kogu aeg peaks pretensioone lahendama ning millega keegi rahul ei ole 🙂

Kolmandaks, kui palju õnnetusi on juhtunud selle pärast, et korralikul rehvil oli vale firmamärk või liiga soodne hinnasilt? Pigem juhtuvad õnnetused olukordades, kus rehv on liiga kulunud, vale rehvitüüp (libedal teel suverehviga) või… oskustele mittevastav sõidustiil. Seda, et rohkem õnnetusi juhtuks soodsama hinnaklassi rehvidega ei saa küll öelda.

Rehve klassifitseeritakse üldiselt kolme kategooriasse

Piir nende vahel on üsna küsitav.

Budget ehk soodne hinnaklass klass. Siia kuuluvadki enamasti tuntud premium brändide alambrändid (nt Sava, Barum jne). Aga samuti Eestis ülimalt populaarsed Hiina või Lõuna-Korea tehastes toodetud rehvid nagu Minerva, Firemax, Federal, Goodride, Blacklion, Jinyu, Westlake, Nexen, Triangle. Selles hinnaklassis on tavaliselt kõige parem hinna ja sõiduomaduste suhe. Samuti ei tehta kompromissi kvaliteedi arvelt.

Keskklass, kuhu paigutatakse Hiinas, Euroopas või Lõuna-Koreas toodetud keskmise hinnaklassi rehvid. Firestone, Yokohama, Barum, Hankook, Dunlop, Kumho.

Premium ehk kõrgema hinnaklassiga väga tuntud rehvifirmad, näiteks Nokian, Pirelli, Bridgestone, Continental, Michelin, GoodYear. Premium klassi rehve ostetakse siiski kõige vähem, kuna nad on soodsa hinnaklassi rehvidest 2-3 korda kallimad – nagu tuntud brändidega mistahes tootegrupis ikka. Enamasti on Eestis sõitvad premium klassi rehvid kaasa tulnud uue autoga (hinna sees) või välismaalt toodud autodega. Ka sellesse klassi kuuluvad rehvid võivad olla toodetud Hiinas.

Lõpuks, küsimus endale

Samas mõõdus naastrehvid aga erineva hinnaga. Rehvipood.eu (08.08.19 seisuga).

Pildil on kaks naastrehvi mõõdus 205/55 R16. Sailun IceBlazer WST-3 on üks Eesti populaarsematest talverehvidest, kõige klassikalisem hiinakas. Kõrval täpselt 2x kallim Bridgestone Noranza 001 naastrehv – väga tuntud firma, maailma suurim rehvitootja, rehvitestides hästi silma paistnud.

Küsi, mis on see, mille eest sa oled nõus 2x rohkem maksma. On see firmamärk, parem enesetunne, tootjariik või on see midagi muud? Kallimatel rehvidel ei ole midagi viga peale selle, et nad vahest ongi püüdmatult kallid. Kui raha on, siis go for it. Aga ära tunne ennast halvasti, kui ostad soodsama, natuke vähem tuntud firmamärgiga aga sama hea rehvi. Rehviringi (4 rehvi) pealt teeb see hinnaerinevuseks 200€, mis on juba korralik summa.

Foto: Unsplash

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga