Vaata ka elektriauto ostmisega seotud korduma kippuvaid küsimusi.
Taust
2022. aasta Skoda Fabia HB Ambition 1.0 TSI 81kW saab 16 tuhande euroga. Samasugused ka Toyota Yaris või Corolla. Sarnasesse hinnaklassi jäävad sarnased elektriautod:
Opel Corsa Electric, Peugeot e-208, võimalik et ka Renault Zoe ja Nissan Leaf (väikesed akud ja kui on ChaDeMo pistik siis põgene).
Auto24 kogu valik (al ’20, kuni 100 tuhat km, hind 12-25k eur). Kas tasub osta natuke kallim, kuni 20 tuhat maksev sarnane elektriauto ootusega et ehk soodsam kütuse hind tasub ära.
Elektrilaadimise hind
Kui bensiini hinda näeb tänaval bensiinipostilt või kõikides jaamades korraga siit lehelt, siis elektriga laadimise hindu nii ei näe.
Mugavalt saab laadimise hinda vaadata Cloudicsi rakendusest või Eleporti rakendusest, kus näeb avalikke laadijaid, nende hõivatust ja hetkel kehtivat hinda.
Eleporti rakenduses kasutajaks registreerudes on praegu soodustus -5s kWh hinnast. Näiteks, kui hind hetkel (09.06.24) on hind 30 s/kWh, siis kliendile on hind 25 s/kWh.
Elektriauto kütusekulu
Elektriauto keskmine elektrikulu natuke ümardatult võiks olla 19 kWh/ 100 km. Allikaks vastavalt see leht ja see tekst.
Elektriauto kilomeetri hind (09.06.24 seisuga)
- Eleporti laadijaga laadides (0.25 eur/kWh) teeks see 100 km hinnaks 4.75 eurot.
- Cloudicsi laadijaga (0.33 eur/kWh) 6.27 eur / 100 km.
- Minu Hyundai Getz (1.6, 2006) võtab kogu aja keskmiselt 8.1L / 100km, mis teeks viimase tankimise hinnakirja järgi 13.3 eur / 100 km. Seega EV kilomeetri hind oleks täna Eleportiga laadides 2.8 korda soodsam.
Viimase 12 kuu jooksul olen sõitnud 8350 km, kütusele kulus 1115 eurot. Elektriautoga kuluks sama maa läbimiseks keskmisel 1587 kWh, mille hinnaks oleks 397 eur. Seega, elektriautoga oleks aastane(!) hinnasääst 718 eurot ja kilomeeter 3.2x soodsam.
Mida peab silmas pidama
Elektriautoga säästab raha ilmselgelt siis, kui on vaja palju sõita. Kas elektriauto linnas sõitmiseks ka säästlikum on (nt 60 km nädalas), seda ma ei tea.