8. juuni 2019 | 19 lugemist |

Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini

Mercedes-Benz. Foto: Unsplash

15.10.–31.03. on naastrehvidega sõitmine lubatud.
01.12.-01.03. on talverehvide kasutamine kohustuslik.
01.04.-15.10. on naastrehvidega sõitmine keelatud. Talviste tee- ja ilmastikuolude korral võib naastrehve kasutada kuni 30. aprillini. Lamellrehvide kasutamine on lubatud aasta ringi.

Talverehvid on Eesti mõistes naastrehvid või lamellrehvid. Kummalgi rehvitüübil on omad plussid ja miinused. All-season ehk niinimetatud aastaringseid M+S tähisega rehve Eestis talvel kasutada ei tohi. Küll aga on nendega hea sõita suvel.

Pildil on näha talverehvi muster, mille sees on peened sooned (lamellid) ja naastud. Samuti on rehvi küljel näha talverehvidele kohustuslik kolme mäetipu ja lumehelbe märgis (mountain snowflake). Foto: Nokian

Talverehvid pakuvad paremat haarduvust lume ja jääga kaetud teepindadel, samuti niisketel teedel külmades tingimustes. Talverehv sisaldab rohkem looduslikku kummi, nii et see ei kõvene, kui temperatuur langeb alla 7 °C. Rehv püsib külmas kliimas paindlik ja stabiilne, vähendamaks pidurdusteekonda pidurdamisel. Talverehvi muster on suuremate mustriklotsidega ja sügavamate soontega, mis kaevuvad sügavamale lume ja jää sisse. Mustrisse lõigatud meened sooned (lamellid) juhivad kõrvale vett, et välistada vesiliu oht.

Rehvivahetuse täpse aja otsustab autojuht, sest see sõltub eelkõige teeoludest ning sellest, kui palju ja millistel teedel sõidetakse. Ilmaoludele mittevastavate rehvidega sõitmise eest on politsei teinud rahatrahve vahemikus 12-200 eurot.

Naastrehvide kasutusaega reguleerib majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ja nõuded varustusele“.

Allikas: Määrus (lisa 1, kood 501), Ars Technica

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga