Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini

Mercedes-Benz. Foto: Unsplash

Lühidalt: naastrehve võib kasutada kuni 31. märtsini. Talviste tee- ja ilmastikuolude korral võib naastrehve kasutada kuni 30. aprillini.

See tähendab, et tavaliselt on ka terve aprill rehvide vahetamise kuu ning järelvalvet hakatakse tõsisemalt teostama alates 1. maist.

Ajavahemikud täpsemalt

15. oktoober – 31. märts on naastrehvidega sõitmine lubatud. Talviste tee- ja ilmastikuolude korral võib naastrehve kasutada kuni 30. aprillini. Lamellrehvide kasutamine on lubatud aasta ringi.
1. detsember – 1. märts on talverehvide kasutamine kohustuslik.
1. aprill – 15. oktoober on naastrehvidega sõitmine keelatud.

Talverehvid on Eesti mõistes naastrehvid või lamellrehvid. Kummalgi rehvitüübil on omad plussid ja miinused. All-season ehk niinimetatud aastaringseid M+S tähisega rehve Eestis talvel kasutada ei tohi (ja viisakamad rehvimüüjad isegi ei müü neid). Küll aga on nendega hea sõita suvel.

Täpne regulatsioon

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele. Lisa 1 koodid kood 501.3 ,507.6. Viide.

Pildil on näha talverehvi muster, mille sees on peened sooned (lamellid) ja naastud. Samuti on rehvi küljel näha talverehvidele kohustuslik kolme mäetipu ja lumehelbe märgis (mountain snowflake). Foto: NokianTalverehvid pakuvad paremat haarduvust lume ja jääga kaetud teepindadel, samuti niisketel teedel külmades tingimustes. Talverehv sisaldab rohkem looduslikku kummi, nii et see ei kõvene, kui temperatuur langeb alla 7 °C. Rehv püsib külmas kliimas paindlik ja stabiilne, vähendamaks pidurdusteekonda pidurdamisel. Talverehvi muster on suuremate mustriklotsidega ja sügavamate soontega, mis kaevuvad sügavamale lume ja jää sisse. Mustrisse lõigatud peened sooned (lamellid) juhivad kõrvale vett, et välistada vesiliu oht.

Rehvivahetuse täpse aja otsustab autojuht, sest see sõltub eelkõige teeoludest ning sellest, kui palju ja millistel teedel sõidetakse. Ilmaoludele mittevastavate rehvidega sõitmise eest on politsei teinud rahatrahve vahemikus 12-200 eurot.

Naastrehvide kasutusaega reguleerib majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ja nõuded varustusele“.

Loe lisaks:

Allikas: Määrus (lisa 1, kood 501.3 ,507.6), Ars Technica

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga