Alates 2021. a maist hakkas kehtima määrus (Euroopa komisjon, viide) 2020/740, millega muutus rehvide tootemärgistus.
Märgistuse eesmärgiks on aidata ostjal rehve kergema vaevaga eristada kolmes olulises aspektis (kütusesääst, haarduvus märjal teel ja väline veeremüra).
- Kütusesäästlikkuse skaalal on nüüd seitsme taseme asemel viis taset (A kuni E)
- Välist veeremüra hinnatakse A-st (madalaim müratase) kuni C-ni (kõrgeim müratase)
- Uuel EL-i märgisel on QR-kood, mida saab skännida tooteandmete vaatamiseks Euroopa energiamärgisega toodete andmebaasist (EPREL)
- Märghaardumise skaalal on seitsme taseme asemel viis taset: A (parim märghaardumine) – E (halvim märghaardumine)
- Uus lumeikoon näitab, et rehv on sobiv karmideks talveoludeks
Uus jäähaarduvuse ikoon näitab, et C1-rehv (sõiduautorehv) vastab uues ISO 19447 standardis sätestatud minimaalsetele jäähaarduvuse indeksi väärtustele
Müra ja märghaarduvuse hinnang
Talverehvidest on märghaarduvuse ja müra hinnang ainult lamellrehvidel. Lamellrehvidega on lubatud sõita aastaringselt.
Tänan korrektse artikli eest!
Mida tähendab jääl pidamine (uus märk)?
Kas mõnel rehvil on juba see test tehtud?
Kas lamellrehvid suudavad läbida seda testi?
EVS müüb ISO 19447:2021 hinnaga 131 (https://www.evs.ee/en/iso-19447-2021), niisama lugemiseks on see veidi kallis, aga hea artikli kirjutamiseks võib juhtuda, et mitte.
St kuidas testitakse?
Minule tõenäoliselt piisab iso standardile vastavast rehvist….