29. dets. 2016 | 149 lugemist |

FIA Formula E – midagi päris uut

Elektivormel ehk FIA Formula E on üks asi, millest ma olen tahtnud ammu kirjutada. Kolm põhiasja, mis mind selle juures koheselt köitsid olid, et:

  • sõidukid on praktiliselt hääletud (võrreldes F1-ga aga paljudele see ei meeldi),
  • elektrimootori kiirendus peaks olema pöörane aga praegu jääb see siiski F1le alla, samamoodi on tippkiirused väiksemad kui F1s,
  • sõidu keskel ei saa autosid tankida vaid auto vahetatakse (nagu vahetusega suusasõidus põhimõtteliselt) ja see näeb natuke koomiline välja, kuidas hinnatakse, kes komistab, koperdab või libiseb seal boksis autode vahet joostes.

Formula E esimene hooaeg oli alles 2015 aastal (võrdluseks, et F1 on alates 1950) ja teine hooaeg sai selle aasta juulis läbi, kolmas algas 9. oktoobril. Aga see on tulevik ja see tulevik saab olema äge.

Järgmine sõit toimub 18. veebruaril Buenos Aireses.  Ülekannet peaks FIA andmetel saama otse vaadata Setanta Sports Eurasia kanalilt ja Formula E kodulehel. 12. novembril toimunud Marrakeshi (Maroko) etapi paremad hetked on meil aga olemas:

Videos 3:15 peal on näha, kuidas Sébastien Buemi fan boost‘i kasutab.

Fan boost, misasja?!

Mäletad Knight Riderist seda turbo boost nuppu, mida Michael Knight sageli kasutas? Jep, Formula E autodel on samasugune fan boost. Kolm sõidule eelneval hääletusel kõige populaarsemaks osutunud sõitjat saavad õiguse kasutada täiendavat 100 kJ energiat sõidu teises pooles 5 sekundi jooksul.

Formula E valitsev meister on praegu Sébastien Buemi (Renault e.dams), kes edestas 2 punktiga Lucas Di Grassi‘t (ABT Schaeffler Audi Sport). Siin saab vaadata Sébastien Buemi highlights‘e 2016 hooajast. Mõlemad mehed on varasemalt F1 sarjas sõitnud ja muudes sarjades ka. Väike kokkuvõte ka võitja otsustanud põnevast sõidust Londoni etapil.

Kogu 2. hoojala ülevaade (51 minutit) on Formula E kanalis olemas.

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga