28. dets. 2016 | 249 lugemist |

Eestlased aitavad teha ägedat õhulaeva

Kui ma sellest esimest korda kuulsin, siis olin tohult vaimustunud. Koolis õpetaja Egert rääkis ja nii palju, kui on kuulajaid, olen sellest kõigile rääkinud.

Eesti superkondensaatorite tootja Skeleton Technologies koostöös prantsuse ettevõttega Flying Whales teeb hiigelsuurt õhulaeva koodnimega LCA60T (Large Capacity Airship). 140-150 meetrit pikk ja 40 meetrise läbimõõduga, 60 tonnise kandevõimega sõiduk liigub kuni 100 km/h. Prototüüp valmib aastal 2019.

Õhulaeva peamine eelis on see, et sellega ei pea kauba laadimiseks maanduma.

Miks?

Loogiline küsimus. Sellepärast, et nii on Prantsuse mägedest palgikoormat 20 korda odavam välja vedada kui praegu kopteriga. Võibolla isegi odavam. Mäletate eespool seda 60 tonni kohta? Euroopa suurimad helikopterid suudavad praegu transportida maksimaalselt 5 tonni, kaks superhelikopterit (üks USA ja üks Venemaa oma) vastavalt 12 ja 18 tonni. Ja nendega sõita on päris kallis. Selle Venemaa kopteri päeva lennuhind (daily operating cost) on ~1 miljon dollarit. Flying Whales oleks vastavalt 50,000 dollarit päev. Nii saame tuulegeneraatori kergesti mäe otsa ja kasvõi maja kohta, kuhu teid ei vii.

Kui projekt saab teoks, siis pidavat heeliumist Maal puudus tekkima, sest see laev on lihtsalt nii suur. Sarnase sõiduki ühekordne heeliumiga täitmine maksab 250,000 dollarit. Sorry, lapsed. Sorry, CERN.

Flying Whales suurosanik on China Aviation Industry General Aircraft.

Allikas: Skeleton Technologies, Lloyd’s Loading List

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga