Elektriauto ostmine (2023)

TL;DR: Kui tavaline auto on juba olemas, siis elektriautot ei tasu raha säästmise eesmärgil täna osta, sest tasuvusaeg on väga pikk.

Aegajalt on kuulda elektriautoomanike rääkimas, et elektriauto puhul on kõik väga soodne. Näiteks, et Tallinnast Pärnus saab soodsa elektri börsihinna ajal käia 2 euroga. See tekitab loomulikult suuremat huvi elektriauto omamise vastu.

Lähtekoht

Minu puhul on lähtekoht järgmine: Auto on olemas. 17 aastat vana Hyndai Getz, 1.6 L, 78 kW, bensiinimootor. Liisingut ei ole aga remontida on ikka aegajalt vaja. Kas oleks mõistlik see vahetada elektriauto vastu selleks, et saaks kokku hoida kütusekuludelt?

Sõidan umbes 12 000 km aastas. Kütusekulu on 13 s/km, kogukulu (kütus + KÕIK muud kulud) on 30 s/km.

Kas elektriautot tasub osta

Paremate andmete puudumisel kasutan samu andmeid, mida olen leidnud sotsiaalmeediast. Näiteks Kaupo Kalda kirjutas, et tema Volvo XC40 Recharge elektriauto kütusekulu on 2.4 s/km. See tähendab, et näiteks Tallinnast Tartusse (186 km) saaks sõita ~4.50 eurot. See on tõesti väga soodne. Minu olemasoleva bensiiniautoga maksab sõit ~24.20 eurot.

Volvo XC40 Recharge maksab täna alates 51 235 eurot. Selleks, et elektriauto ostmine tasuks ära peaksin sõitma 533 tuhat km ja praeguse tempoga kuluks selleks 44 aastat. Sellesse kulusse ei ole arvestatud kaskot, rehve, hoolduseid jms.

Kõige soodsam elektriauto, mille olen leidnud on Renault Zoe E-Tech – hinnad algavad kodulehe andmetel 39 290 eurost. Matemaatika annab ostuotsuse tegemiseks sarnase tulemuse nagu eelmisegi auto puhul – olemasoleva auto vahetamine elektriauto vastu on väga pika tasuvusajaga.

Ehk siis selleks, et raha kokku hoida, ei tasu täna elektriautot osta.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga